Alexandru Negrea

  • Prima pagină
  • Despre
  • Arhivă
  • Contact
  • Campanii
    • Siemens Race
    • UPC
      • Digital Card CI+
      • Fiber Power
    • Vodafone
      • Iphone 4S
      • HTC Sensation
    • Orange
      • Motorola Xoom
      • HTC Cha Cha
      • AR Drone
      • O noua zi
      • Aplicaţii iPhone
      • 5 săptămâni în balon
    • Microsoft
      • Workshop Storytelling
      • Dev de Amsterdam
      • Windows 7
      • Internet Explorer 8
    • Kaspersky Antivirus
      • Security Analist Summit
    • Motorola Milestone
    • Petrom
      • Redescoperă România
      • Harta Crăciunului
    • Sony Ericsson
      • Xperia X10
      • Xperia Arc
    • Diverta
    • Puma Creative Factory
    • Ciuc
      • Concert Bon Jovi
      • Dezbaterea gustului
  • Facebook
  • Twitter
  • Smartphones
    • Samsung Galaxy Note
    • HTC Sensation XL
    • HTC Cha Cha
    • HTC Sensation
    • Sony Ericsson Xperia ARC
    • Motorola Milestone
    • LG GW620
  • Teme WordPress
  • Blogging

Ce vă nemulţumeşte la articolele sponsorizate de pe bloguri?

Posted by Alexandru Negrea
/ August 23, 2011 / 70 Comments


A doua formă de publicitate pe blogurile din România a fost articolul sponsorizat. La mine, cel putin, aşa s-a întâmplat. Au fost bannere la început, iar mai apoi, când piaţa s-a maturizat cât de cât, am început să recomand diverse produse şi servicii, asumându-mi reponsabilitatea pentru recomandările respective, în cadrul unor campanii publicitare plătite. Asta este şi definiţia articolului sponsorizat, dacă vrei.

Încă de la primele articole sponsorizate apărute pe blogurile din România şi până în momentul de faţă, au apărut tot soiul de păreri contra acestui tip de campanii, argumentul principal făcând referire la faptul că bloggerii se vând. Vechea ideologie românească conform căreia te vinzi, te prostituezi, trădezi, minţi etc. Şi pe marginea acestui subiect au fost publicate mii de comentarii şi a fost consumat o grămadă de timp.

Ce nu am văzut eu niciodată şi probabil că nimeni nu a văzut, e UN comentariu în care un cititor să se plângă că a ascultat recomandarea unui blogger, a cumpărat produsul respectiv, iar acesta nu a fost bun. Nu ştiu cum se face că toţi trolii internetului se plâng că bloggerii se vând şi recomandă produse proaste, dar nu avem nicio plângere reală, pentru care să ne şi asumăm responsabilitatea.

I s-a întâmplat cuiva să fie dezamăgit de produsele recomandate de noi? Vă rog să spuneţi dacă vi s-a întâmplat, hai să rezolvăm problemele şi să îmbunătăţim împreună zona asta, pentru că eu m-am săturat de oamenii care se plâng când se plictisesc în faţa calculatorului, neavând argumente care să le susţină plângerile.

Social Media e despre recomandări. Decizia de cumpărare e, mai mult ca niciodată, influenţată de recomandări. Hai să rezolvăm problemele şi să încetăm cu lamentările inutile. De data asta, rezolvarea problemei e la voi, la cititori, pentru că noi nu prea ştim ce să reglăm ca să fie bine, dacă voi nu ne spuneţi.

Tweet
Tagged articole sponsorizate, blogging, publicitate, Social Media
  1. August 23, 2011

    de ce?

    Pe mine ma nemultumeste faptul ca bloggerii castiga bani!!!

    Reply  
  2. August 23, 2011

    Valentin Palconi

    Pai voi nu aveti ce sa reglati. Un blogger cand face o recomandare isi pune si el onoarea in joc. Daca recomanda produse care nu se potrivesc cu ce spune el in articol cu siguranta pagubitii il vor vorbi de rau, poate nu ii mai vor vizita blogul etc. Cred ca acele plangeri de care vorbesti tu in acest articol sunt facute mai degraba de oameni invidiosi si rai care isi doresc si ei produsele prezentate de bloggeri in diferite articole. Oricum ai pus bine problema, sa vedem acum cine vine sa se si planga argumentat.

    Reply  
  3. August 23, 2011

    am991

    daca este vorba doar de un anunt este chiar util insa daca “blogarul activist” o face doar de dragul de a incasa banutii este foarte dezgustator
    folositi alt limbaj, creati o poveste credibila, intr-o saptamana m-am dezabonat de la 10 “blogari” doar pentru faptul ca vorbeau aiurea

    Reply  
    • August 23, 2011

      Alexandru Negrea

      Uite, aici e o problemă majoră, din punctul meu de vedere. Ai argumentele necesare să dovedeşti că bloggerii vorbeau aiurea? Explică-mi, te rog, cum decizi că un blogger vorbeşte aiurea când face o recomandare de produs.

      Reply  
  4. August 23, 2011

    Lupica George

    Nu stiu sigur daca a fost articol sponsorizat sau doar recomandare, dar am cumparat produsul respectiv pe baza recomandarii blogger-ului si i-am si multumit ulterior (atat comentariu cat si o bere ceva mai tarziu).

    Legat de articolele sponsorizate de pe bloguri nu mă supără ideea, mă supără acel gen care e atât de restrictiv pentru ce-l care-l scrie de se vede de la o poştă. Mi se pare cam negândită atitudinea asta din partea “lor”, nu a blogerului.

    Reply  
  5. August 24, 2011

    acsel

    E perfect normal, dar atata timp cat recomandarea nu se face intr-un stil specific bloggerului, atunci nu e fain. Gen Belvita la Manafu si Arhi.

    O campanie ce mi s-a parut naturala? Dove Men+Care, campanie la care am participat si eu, dar asta pentru ca am ascultat recomandarile bloggerilor si am cumparat produsul. Si am fost multumit atat de tare incat am zis ca merita sa scriu pe blog. Si hop, mail ca daca nu vreau niste produse Dove Men+Care in teste. :D

    Poate au fost mai multe, dar astea mi-au ramas in minte.

    Reply  
  6. August 24, 2011

    Roby

    eu inca nu am patit sa fiu nemultumit de recomandarea vreunui blogger,daca totusi o sa fiu te voi anunta:D

    Reply  
  7. August 24, 2011

    zoso

    dacă nu era cuvântul ăla urât in ultimul paragraf era un articol perfect.

    Reply  
  8. August 24, 2011

    Robintel

    Vin eu cu un exemplu, vizavi de întrebarea ta: Daniel Rus (www.daniel.rus.ro) se plângea zilele trecute de hostingul achiziționat în urma unui advertorial de-al lui Piticu.ro

    Reply  
    • August 24, 2011

      Alexandru Negrea

      Şi i-a spus lui Cristi că are probleme cu ei? S-ar putea rezolva uşor, zic eu. Important e să încerce să rezolve.

      Reply  
  9. August 24, 2011

    Iusti

    E aiurea pentru că bloggerii mici(așa ca mine) acceptă foarte ușor să publice advertoriale pentru 5/6 euro, astfel că internetul e plin de recomandări pozitive. Plus că advertiserii, în momentul ăsta, se bazează mai mult pe cantitate și nu calitate, ceea ce mi se pare rușinos.

    În fine… și hostul trebuie plătit, nu? deci aia 5/6 euro sunt bine veniți.

    Reply  
    • August 24, 2011

      madpinguin

      5-6 euro pentru un advertorial? Astea sunt preturile? Nasol!
      Eu unul, cum inca presiunea financiara nu-mi impune asteptari financiare de la blog, n-as scrie decat daca acel produs, seriviciu brand, ar fi in acelasi film cu mine, (ca sa parafrazez pe cineva). :)
      E vorba despre credibilitatea si a nu insela asteptarile cititorilor, lucru care pe termen lung poate da roade!

      Reply  
      • August 24, 2011

        Iusti

        Am primit și mai mult de atât, dar cam astea sunt prețurile, chiar și mai mici de atât. Bloggerul mic fuge după bani, mai ales dacă a făcut o investiție. Eu până acum sunt mulțumit că am reușit să îmi recuperez investiția pe domeniul .ro, îmi pot plăti liniștit hostul și am și câțiva bani de buzunar.

        Sincer, mi-e rușine să cer mai mult…într-un fel mi-e teamă să nu fiu respins… și în cazul meu cred că sunt mulți.

        Reply  
        • August 24, 2011

          Alexandru Negrea

          Sunt abilităţi de marketing/comunicare, pe care le vei deprinde în timp. Cere cât consideri tu că meriţi, pentru că nimic nu e mai rău decât să fii dezamăgit de suma pe care chiar tu ai cerut-o. E mai bun un refuz, în cazul ăsta.

           
    • August 24, 2011

      madpinguin

      5-6 euro pentru un advertorial? Astea sunt preturile? Nasol!
      Eu unul, cum inca presiunea financiara nu-mi impune asteptari financiare de la blog, n-as scrie decat daca acel produs, seriviciu brand, ar fi in acelasi film cu mine, (ca sa parafrazez pe cineva). :)
      E vorba despre credibilitate si a nu insela asteptarile cititorilor, lucru care pe termen lung poate da roade!

      Reply  
    • August 24, 2011

      dojo

      Iusti, pentru 5 euro nu merita sa-ti superi cititorii. Pentru ca oricum o luma si oricat de bun e advertorialul, sunt destui deranjati ca te ‘vinzi’. Asa ca e bine sa scrii rar asa ceva si pe bani seriosi.

      Reply  
      • August 25, 2011

        Iusti

        Câtă dreptate ai…am să ţin cont în viitor.

        Reply  
  10. August 24, 2011

    relansat

    de regula scriu articole despre site-uri in care bag o poveste si linkurile respective, fara sa laud serviciul sau produsul. probabil vor veni si vremurile in care sa imi exprim parerea vizavi de un produs. pana atunci, respect maxim celor care ma critica si nu au nici macar bunul simt de a-si lasa numele, unde mai pui ca au trei greseli gramaticale in cel mult doua propozitii. pe langa alea de logica :)

    Reply  
  11. August 24, 2011

    puttycat

    Eu nu am văzut niciodată un review negativ. Chiar aşa, toate produsele sunt extraordinar de bune, toată lumea moare după acelaşi telefon sau aceeaşi cremă de sfârcuri? Punctele negative pe care le prezentaţi uneori sunt anemice şi forţate, puse acolo doar de dragul de a simula obiectivitatea.

    Plus că promovaţi numai produse cunoscute şi extra-cunoscute (Belvita? iaurt nu ştiu de care? chiar credeţi că aşteptam blogerii ca să le cumpărăm?!) sau telefoane de ultimă generaţie pe care nu şi le permite nici 1% din publicul vostru. Dar când vrei să găseşti un review la chestii mai puţin populare, gen ramă foto digitală, cum am avut eu nevoie acum câteva săptămâni, nu e nici o laie pe bloguri. Mă rog, chestiile cu copy/paste caracteristicile de pe emag.ro şi enshpe linkuri către ei nu se pun.

    Nu ai citit nici un comentariu negativ la adresa produselor/serviciilor recomandate de voi pentru că nimeni nu dă fuga să le cumpere. Motive: alea de mai sus + you’re not that influential, get over yourselves. :)

    În concluzie: reclamele pe bloguri sunt complet inutile pentru cititori. Recomandările plătite sunt în general dubioase. Ştiu… pare incredibil.

    Reply  
    • August 24, 2011

      Alexandru Negrea

      Sunt nişte presupuneri, Roxana şi majoritatea forţate. Inclusiv concluzia.

      Reply  
      • August 24, 2011

        puttycat

        De ce presupuneri? E părerea mea, bazată pe observaţiile mele.

        Reply  
        • August 24, 2011

          Alexandru Negrea

          Sunt nişte afirmaţii bazate pe observaţiile tale, evident, adică pe aparenţe, nu pe fapte clare. Nu ai întrebat pe nimeni dacă a cumpărat un HTC Sensation bazându-se pe articolul meu despre telefonul respectiv şi, cu toate astea, spui că articolele noastre cu recomandări sunt inutile şi eşti foarte sigură pe tine, doar pentru că nu ai găsit tu o recomandare de ramă foto şi pentru că ţi se pare că am fost arogant în articol.

          Îmi pare rău, nu am ce să-ţi răspund…

           
    • September 1, 2011

      Cristian

      Nu ai citit nici un comentariu negativ la adresa produselor/serviciilor recomandate de voi pentru că nimeni nu dă fuga să le cumpere.

      Sunt de acord cu puttycat. „Haterii” ăia de care zici tu n-or să cumpere în vecii vecilor produsele alea din moment ce zic de ele că-s proaste.

      Eu n-am nimic împotriva produselor binecunoscute precum nu știu ce iaurt sau biscuiți, dar hai să fim serioși. Chiar e iaurtul X cu mult mai bun ca restul iaurturilor? E mai bun pe mă-sa. Aștept să văd și eu iaurtul ăla care nu-i făcut din lapte pasteurizat. Cam la fel și cu biscuiții ăia. I-am cumpărat de curiozitate anul trecut, au gust bun, dar se mai găsesc și alții la fel de buni, poate chiar mai buni și cu siguranță mai ieftini. Nu mai vorbesc de modul în care suna articolul lui A. Prosteală pe față. E prea fals și forțat. M-aș lega și de ideile greșite pe care le promovează, dar sunt și-așa suficient de controversate.

      Reply  
  12. August 24, 2011

    Claudiu

    Ma dezgusta ca toata lumea se baga in campaniile Danone …dar cu putin timp in urma multi dintre ei ii criticau.
    vezi: http://www.arhiblog.ro/?s=danone&submit=

    Reply  
  13. August 24, 2011

    am991

    blogarii sunt o categorie aparte de oameni care isi desfasoara activitatea in mediul virtual pentru a informa cititorii, nu sunt jurnalisti
    daca iti structurezi continutul astfel incat sa nu dea impresia ca o faci doar pentru valuta atunci sunt sanse foarte mari ca TU sa cresti in audienta pentru ca recomandarile pe net functioneaza tot timpul
    este adevarat ca nu este atat de usor sa gasesti subiecte interesante iar un articol platit iti poate rasplati efortul insa trebuie tot timpul sa tii cont de audienta
    exista un singur motiv pentru care oamenii aia te urmaresc nu iti bate joc de timpul care ti-l acorda
    uite acesta ar putea fii articol sponzorizat:
    http://www.nwradu.ro/2011/08/imprimanta-noua-cu-de-toate-canon-mg5150/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+NwraduBlog+%28nwradu+blog%29

    Reply  
  14. August 24, 2011

    puttycat

    @Alexandru: Ok, mă retrag din această “discuţie”, lăsând loc comentatorilor care au lucruri bune de spus, văd că asta aştepţi, deşi în articol zici pe dos. Multă baftă!

    Reply  
    • August 24, 2011

      Alexandru Negrea

      Dacă ai argumente care să-ţi susţină afirmaţiile, te rog să comentezi cum doreşti şi ce doreşti, îţi voi răspunde cu drag. Trebuie să specific de fiecare dată că nu accept afirmaţiile nefondate în comentarii?

      Da, toţi avem opinii, le exprimăm unde şi cum vrem, dar nu te poţi aştepta să fii luată în serios cu un comentariu ca primul pe care l-ai lăsat la acest articol.

      Reply  
      • August 24, 2011

        puttycat

        Bun, am înţeles, vrei chestii concrete. Rămân pe poziţii, nu cred că o să găseşti şi discuţia se va purta tot la modul general. :) Oricum, amuzant cum din Buddha care îşi băga toate cele ai devenit Alexandru Negrea care vrea argumente. Vreo 2 ani am luat pauză de bloguri şi când am revenit, să nu-mi cred ochilor. :P

        Reply  
        • August 24, 2011

          Alexandru Negrea

          Era destul de ciudat să nu mă schimb (în bine) în aproape 6 ani de blogging, zic eu. Ar trebui să ţi se pară normal. Mie aşa mi se pare :)

          Referitor la cine cumpără bazându-se pe recomandările noastre, zic să lăsăm statistica asta pentru un studiu viitor şi să încercăm să găsim soluţia la problema expusă în articol. Fără ironii inutile şi afirmaţii nefondate, dacă se poate.

           
      • September 1, 2011

        Cristian

        Da, toţi avem opinii, le exprimăm unde şi cum vrem, dar nu te poţi aştepta să fii luată în serios cu un comentariu ca primul pe care l-ai lăsat la acest articol.

        Mie mi s-a părut că replica ta a lăsat de dorit, nu comentariul ei. În loc să-i desființezi logica bucată cu bucată și să vii cu contra-exemple ca lumea, ai preferat doar să-i spui că i se pare și atâta tot.

        Reply  
  15. August 24, 2011

    am991

    uite aici ar putea fii un articol sponsorizat:
    http://www.nwradu.ro/2011/08/imprimanta-noua-cu-de-toate-canon-mg5150/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+NwraduBlog+%28nwradu+blog%29

    este facut ok, motiv pentru care au aparut si cateva comenturi, de la prieteni si din aer poate cativa cititori
    insa un blogar nu este un jurnalist si nici nu ar trebui sa incerce sa ajunga acolo
    un blogar este “din popor” el reprezinta o voce care a avut curaj sa strige daca mai scrie cateva articole platit nu ar fii mare tragedie insa daca isi propune sa o faca regulat isi bate joc de timpul pe care audienta il acorda
    in momentul in care iti pastrezi stilul de abordare pana si articolele sponsorizate suna bine

    Reply  
  16. August 24, 2011

    puttycat

    A, iar să visezi că cineva va da 20 de milioane sau cât o fi un HTC Sensation bazat exclusiv pe articolul tău.. hai să ne spălăm puţin cu apă rece pe faţă şi să ne revenim din complexul de evanghelist soşăl midia.

    Reply  
    • August 24, 2011

      madpinguin

      Decizia de cumparare nu trebuie sa fie luata EXCLUSIV pe baza informatiilor unui articol. E suficient sa incline balanta, sa determine decizia de cumparare intr-un sens sau altul. Imi pare rau, nu convingi!
      Iar exemple de influenta a online-ului in offline, sper ca nu e cazul sa-ti dam! SPER!

      Reply  
  17. August 24, 2011

    virgil

    Mie mi se pare ok ca un blogger sa prezinte ce produs vrea sufletelul sau. Fie ca e super mega extra fie ca e de doi bani. Ceea ce nu inteleg eu, Alex, este de ce acorzi atata atentie comentariilor negative. Un comentator a spus: problema e ca bloggerii fac bani din activitatea lor. De aici unele reactii aiurea. Sau din lispa de timp. Sau din pizma. Recomandarea mea, Alex, este sa nu te mai impiedici de hateri. Mai bine acorzi atentie altor subiecte, mai grele, decat comentatorilor negativi. Bine, doar daca nu vrei sa faci un mic artificiu de PR. :)

    Reply  
    • August 24, 2011

      Alexandru Negrea

      Comentariul lui De Ce e ironic, din fericire. Eu chiar aş vrea să rezolvăm, dacă e posibil, problemele cu articolele sponsorizate, indiferent că sunt hateri sau nu. Să vedem ce iese.

      Reply  
  18. August 24, 2011

    zoso

    putty, şi noi pe tine.

    Reply  
  19. August 24, 2011

    Ana

    Ok. E timpul sa marturisesc. Am cumparat produse recomandate de bloggeri.

    Recent > Sony Cyber Shot TX5, dupa ce-am intrebat un blogger care a testat mai multe sapuniere de acest fel. Apoi, am colindat toate magazinele de IT&C ca sa-l gasesc unul nou pe stoc. N-am gasit nici la Sony Center, desi review-urile pe bloguri erau facute cu 3 luni in urma. Singurul loc in care am mai gasit sapuniera a fost eMag si am dat 800 lei, in loc de 1200 lei. Sunt foarte multumita de produs.

    Mi se pare de-a dreptul stupid ca magazinele de IT&C investesc bani in review-uri, dar nu sunt in stare sa faca aprovizionarea cu produse. Intr-adevar, a fost un produs foarte bun si s-a vandut repede, insa daca ceva merge, de ce nu l-ai mai aduce? N-am inteles. Stiu ca promovarea se face la magazin, dar hai sa avem produsele pe stoc ca sa nu obligam clientul sa piarda 5 zile ca sa-l gaseasca.

    Cred ca un blogger are mai multa credibilitate daca ofera mai multe recomandari pentru acelasi tip de produse pentru ca acela este momentul in care pot sa ma bazez 100% pe obiectivitatea lui. Daca a testat 10 camere foto, normal ca-i voi cere opinia. Este clar ca stie mult mai multe ca mine.

    Un alt caz:
    Mi s-a intamplat sa nu primesc decat o singura recomandare din partea unui alt blogger care imi depasea bugetul comunicat. Mi se pare ciudat ca un blogger de nisa nu poata sa recomande 3 variante de produs din 1000 posibile. Evident ca nimeni nu-i obligat sa te ajute, insa daca tot iti iei niste bani pe recomandarile tale de pe blog, de ce n-ai oferi si unui cititor ajutorul? Sunt oameni si oameni, iar bloggerii sunt si ei oameni, nu ? :)

    Reply  
    • August 24, 2011

      Alexandru Negrea

      E clar că mai avem de lucrat la capitolul profesionalism, dar eu am impresia că suntem pe drumul cel bun. Cu cât aflăm mai multe astfel de probleme, sau nelămuriri, cu atât le vom rezolva mai repede.

      Reply  
  20. August 24, 2011

    maddy

    in cazul meu nemultumirea depinde mai mult de produs si nu de blogger. de exemplu nu mi`a placut faptul ca biscuitii belvita star s`au “bagat” pe bloguri. consider ca “un mic dejun sanatos” nu se compune din 4 biscuiti nefericiti. deci antipatie garantata, dar pentru produs, nu pentru cei care au scris despre el. idem pentru campania cu activia. e o tampenie de iaurt, cate chestii pot sa fac cu el? jeeez.
    sunt sigura ca bloggerii pe care ii citesc eu nu s`ar compromite sa promoveze produse stupide sau de proasta calitate. am aflat despre o serie de produse si servicii utile de pe bloguri (de ex. de la tine am aflat de Tuatara, de unde mi`am si comandat o pereche de pantofi sport).
    cand hobby`ul devine meserie mi se pare normal sa incerci sa faci bani si nu consider ca bloggerii care scriu articole promotionale s`au vandut; e o evolutie normala si bravo lor ca fac bani dintr`o activitate placuta.

    Reply  
    • August 24, 2011

      madpinguin

      Ma bucur ca nu sunt singurul care sare-n sus la campania belvita! Una e sa zici ca sunt gustosi, alta e sa-i recomanzi ca mic dejun sanatos!

      Reply  
  21. August 24, 2011

    Alexandru Negrea

    Ca să vezi, oamenii chiar cumpără bazându-se pe recomandările bloggerilor. Roxana, ai legătura.

    Reply  
    • August 24, 2011

      puttycat

      Las’ că ştiu eu, ai plătit-o în bomboane ca să lase comentariul ăla. :P

      Reply  
  22. August 24, 2011

    am991

    ba chiar asa se intampla toti ne copromitem pentru valuta
    cititorii au incredere deci hai sa le vindem
    cu cat sunt mai multi “vanzatori” cu atat calitatea articolelor scade iar firma care sponsorizeaza plateste mai putin la final singurul care isi ia “teapa” este cititorul
    ar trebui ca voi blogarii sa luati atitudine si sa marginalizati vanzatorii, daca continuam asa toti blogarii ajung vanzatori ieftini

    Reply  
    • August 24, 2011

      maddy

      cicitorul poate avea incredere dar nu e chiar un dobitoc lipsit de creier care abia asteapta sa dea cu cardul in stanga si in dreapta numai ca asa a citit el pe blogul lui X.

      Reply  
    • August 24, 2011

      Alexandru Negrea

      Maddy are dreptate, fiecare are şi un filtru personal prin care trece o recomandare.

      Reply  
  23. August 24, 2011

    Cristi

    Pe mine ma deranjeaza doar campaniile agresive. E de la sine inteles ca oamenii se cam invart pe aceleasi bloguri si e extrem de stresant sa intalnesti acelasi advertorial/reclama pe 10 bloguri sau chiar mai mult, cand vorbim despre subiecte controversate.

    Si am in cap reclama la Grandi, ca referinta! Dar nu e singura.

    Reply  
  24. August 24, 2011

    Laura

    OMG…. niciodata nu am sa inteleg chestia asta cu “se vinde”. Nu cred ca exista persoana pe lumea asta care sa faca ceva (orice) fara sa astepte altceva (orice) in schimb…. cand mergi la servici astepti sa primesti un salar in schimb… nu? deci te vinzi? De ce daca iti transformi pasiunea in munca inseamna ca te vinzi? pt ca pana la urma asta fac bloggerii….
    Alex, parerea mea este ca problema asta pe care v-o puneti voi bloggerii, si anume ca exista perceptia ca va vindeti, nu este una la care puteti gasi o solutie, ea in fond nu exista pt ca e normal sa va vindeti (sau cel putin asa cred eu) dar asta nu inseamna ca e un lucru rau…. ca exista persoane care nu pot intelege ca se pot face bani si din munca intelectuala…. asta e cu totu alta poveste. Cine sa ii bage pe toti in seama?

    Reply  
    • August 24, 2011

      puttycat

      Da, la muncă te vinzi. Îţi vinzi 9-10 ore pe zi, mai exact (munci+drum). No job in the world is worth it (sau na, poate merită să fii tester de vacanţe). Cine naiba vrea să-şi petreacă juma de viaţă matură muncind? Şi cine zice că-l pasionează şi preferă să muncească în loc să facă absolut orice vrea cu timpul lui e o fiinţă foarte, dar foarte tristă.

      Reply  
      • August 24, 2011

        Laura

        Eu sincer am impresia ca tu lasi commenturi doar ca sa lasi commenturi…. probabil ca nu faci parte din persoanele acelea “foarte, dar foarte triste”…. si nu ai altceva de facut cu timpul tau….
        Nu am inteles care e concluzia ta…. ne lasam toti de joburi? pt ca “no job in the world is worth it”?

        Reply  
  25. August 24, 2011

    puttycat

    :) Lasă. Mai creşti tu şi înţelegi.

    Reply  
    • August 24, 2011

      Laura

      says the one with the name “puttycat”…

      Reply  
      • August 24, 2011

        puttycat

        It’s not a name, it’s a nickname. Honey, do I have to explain that to you too? On the wonderful internetz, I can be whoever I like. Even a charmingly naive Laura..

        Reply  
      • August 24, 2011

        Alexander

        Daca vrei sa iti spun cat de ridicol si analfabet suna puttycat iti spun, no problem. Pana una alta, ce cautai tu se cheama puttytat eventual pussycat daca vrei cu cat.

        Reply  
        • August 24, 2011

          puttycat

          O, Doamne.

           
  26. August 24, 2011

    Laura

    I rest my case…. dupa cum spuneam alex, persoanele astea nu au cum sa constituie o problema. :))

    Reply  
  27. August 24, 2011

    Alexandru Negrea

    Nu vă mai certaţi că nu se rezolvă nimic. Trecem mai departe şi discutăm în continuare pe marginea subiectului din articol.

    Reply  
  28. August 24, 2011

    Alin Mechenici

    Alexandru, asa cum ti-am zis si pe twitter, eu nu cred in recomandari sincere atata timp cat sunt sustinute de o campanie (sau cum vrei sa ii zici). Sau pot sa cred, dar imi pun mai multe intrebari.

    As vrea sa iti raspund fix la ce m-ai intrebat:

    1. “şi cum vezi tu abordarea ideală a unei astfel de campanii, pentru un produs în care chiar crezi?”

    Da, tu pui niste intrebari de bun simt. Sunt de acord ca sa se vina cu argumente (pro si contra) pentru orice fel de “acuzatie”. Dar nu e vorba de acuzatii.

    Acum iti raspund: chiar daca am fost blogger (unul foarte mic – ca si importanta), nu am scris niciodata un articol “la comanda”. Prin asta vreau sa spun ca nu am scris ceva pentru care am fost platit. E adevarat ca am avut (cea mai mare parte a timpului) un blog personal. Iar aici e o alta mancare de peste. Daca e personal, atunci e pentru prieteni si pentru oamenii care vor sa ma cunoasca asa cum sunt. Nu pentru brand personal sau alte obiective…

    Daca as fi de partea agentiei care doreste sa apara online, nu as impune nimic persoanei care scrie, decat sinceritate. Altfel nu as mai comunica online. Si spun asta pentru ca stiu de aproape o companie care a vrut sa creeze bule si s-a intamplat sa i-se sparga fix cand era cel mai rau. Nu au vrut sa ma asculte cand trebuia…iar mai tarziu a fost prea tarziu. Nu dau nume. Nu asta conteaza.

    Daca as fi blogger, nu as face ceva care sa-mi anuleze libertatea de a spune ce doresc. Asta nu ar trebui sa fie un caz ideal, ci unul normal. Nu? Eu asta cred ca ar trebui sa fie statutul de blogger.

    2. “de ce sponsorizarea anulează neapărat responsabilitatea?”

    Pai nu ar trebui sa faca asta. Dar daca vorbim de responsabilitate si de regula “celor 5euro” cat e hostingul, atunci s-ar putea sa avem o problema. Pai ori una ori alta? De ce nu wordpress dot com si o parere sincera, decat domeniulmeusmecher.ro pe banii sponsorului, care imi dicteaza? “Pentru ca merit”?! O_o.

    Orice padure are uscaciuni (e adevarat) si nici sa nu vedem padurea de copacii uscati nu-i bine. Noi, comunicatorii online (bloggeri sau doar comentatori) putem face etica aplicata daca avem un minim de morala. Altfel iese altceva. Mai citesc ce se intampla in .com si realizez ca problemele sunt aceleasi peste tot. Toate tin de calitatile si defectele noastre ca oameni.

    Eu am pus problema in termeni mai generali. Vorbeam in spatiul ideilor. Si tot in spatiul ideilor raman cand compar un articol platit ca si cumparatul unui produs de la un mlm-ist. Poate e un produs excelent, dar eu ca si cumparator imi pun mai multe intrebari. Atat la adresa produsului cat si la a vanzatorului. Chiar daca imi e ruda :))) Voi nu? “Sigur ma face sa il cumpar pentru ca el are ceva de castigat. Si are!”. Nu e asta primul gand?

    Am zis pe twitter ca indiferent ce faci (adica indiferent ca primesti bani sau nu), nu poti sa ai asteptari de la cititori. Ei te acuza sau nu in functie de “niste chestii”. Responsabilitatea sta in mainile tale iar increderea in mainile lor (la fel ca si imaginea ta – brandul tau online). Tu trebuie sa ai grija in ce te bagi. Si nu pentru ca iti pierzi cititorii ci pentru ca nu te caracterizeaza pe tine ca individ.

    Orice ai face o sa ai o nisa a ta. Niste oameni ca si tine. Daca pierzi 100 de cititori si castigi 70, nu-i mare smecherie. Daca esti multumit cu tine, asta conteaza. Dar tocmai aici apare problema. Orice lucru impotriva firii provoaca un conflict interior, iar acest conflict se manifesta si in exterior; adica in relatia cu ceilalti, in atitudine, etc.

    Sper ca nu m-am intins prea mult fara sa transmit prea multe. :)

    O seara buna, dragilor!

    PS: nu dezbaterea conteaza, ci faptul ca suntem o comunitate (daca numim asa niste oameni interesati de responsabilitate). :)

    Reply  
  29. August 25, 2011

    Monica, Spada

    Nu ştiu dacă e cazul să spui “a fost cineva nemulţumit de produs/ serviciu”, pentru că nu este neapărat despre asta.

    Scopul este să ţi se atragă atenţia, să ştii că există şi un alt tip de (nasturi). Părerea bloggerului este una personală. Motivele pentru care urmăreşti părerea ţin de impresia de până atunci faţă de persoana respectivă şi de cât de coerent şi convingător este scris articolul despre nasturi.

    Dacă tu eşti plătit pentru asta înseamnă că ai muncit destul de mult până atunci încât să merite să intri în atenţia clientului/ agenţiei. Oricum, ca să ai atât de mult material pentru blog înseamnă că trebuie să experimentezi şi să poţi face referinţă către cât mai multe lucruri.

    Reply  
  30. August 25, 2011

    crinutza

    Eu una n-am nimic impotriva articolelor sponsorizate, cata vreme bloggerul nu-si calca parerile trecute in picioare si cata vreme articolele respective se incadreaza in tiparul blogului. Ca tot zicea cineva de Belvita mai sus, mi s-a parut foarte ok articolul de pe DailyCotcodac, de exemplu, dar pe alte bloguri n-au fost prea reusite (ca sa nu zic fortate…).
    Un alt exemplu pe care pot sa ti-l dau: daca eu, ca cititor fidel al tau, tin minte ca ai avut la un moment dat un conflict cu o banca si acum tu vii sa mi-i ridici in slavi si sa-mi recomanzi un produs al lor pe care stiu sigur ca tu nu-l vei folosi (tot din postari anterioare – neexistand nici o precizare din partea ta referitor la motivul ce ti-ar fi putut schimba parerea), nu voi mai avea niciodata incredere in nimic din ceea ce-mi recomanzi.

    Reply  
  31. August 25, 2011

    ionut

    Ar fi mai multe lucruri de discutat aici. Ca sa fie clar de la inceput, un cititor nemultumit isi manifesta cel mult nemultumirea in rubrica de comentarii (civilizat, bineinteles) si/sau alege sa citeasca alte bloguri. Un blogger nu trebuie sa schimbe ceva la blogul personal doar pentru ca spune unul sau altul.

    Una dintre probleme e ca mai toate reclamele sunt la bunuri de consum. Hai sa fim seriosi, cine cumpara cozonci sau produse cosmetice pentru ca a citit pe blog? Cat despre calitatea lor, cat de rau poate fi un sampon Dove? Sau un telefon HTC? Adica un produs vandut in intreaga lume chiar e prost? Nu, dar poate sa nu fie pe gustul meu sau al tau.

    Problema cu vanzarea sau prostitutia e alta; adiacenta, dar e alta. Reclame vezi peste tot. Mi-e greu sa cred ca sunt oameni care citesc de placere astfel de articole. Bloggerul care ajunge sa scrie articol cu scop publicitar nu mai ofera cititorilor sai articolele pe care acestia le cauta. Prin urmare unii spun ca ei renunta la aportul personal pentru produse de larg consum. Adica un lucru banal. Asa ca se gasesc multi sa spuna ca pentru 10 euro ai scris un articol slab, in loc sa scrii unul intersant pe gratis. Desigur, reactiile sunt mai pronuntate atunci cand e vorba de bloguri cu articole preponderent personale. Nu-mi mai povesteste nimic autorul ci face o reclama pe care o vad deja si la TV.

    Reply  
  32. August 25, 2011

    Cristi Pavel

    In general cand vad ca dispare “gratis-ul” oameniilor nu le mai place, pentru ca stiu ca va trebui sa faca si ei ceva, sa depuna un efort, sa nu mai primeasca totul pe tava.

    Problema apare abia atunci cand blogger-ul renunta sa mai adauge articolele sale clasice in care oferea valoare cititoriilor si le inlocuieste tot mai mult cu recomandari de produse. Cat timp continua sa adauge continut valoros si nu il transforma si pe acesta in “reclama”, eu zic ca nu am avea de ce sa ne plangem.

    Reply  
  33. August 25, 2011

    fcptv

    Ce rost are sa dau un feedback negativ unui produs cand pot sa nu te mai citesc ?
    In acelasi timp mi se pare aiurea sa ai un numar mare de cititori iar tu sa recomanzi masini sau obiecte pe care doar 1 – 2 % din ai tai cititori isi permit macar sa se gandeasca daca sa le cumpere sau sa nu le cumpere ..

    Reply  
  34. August 27, 2011

    Stefan Murgeanu

    desi poate nu este exemplul perfect, eu as putea spune ca am avut un fel de plangere fata de un produs recomandat (desi era de fapt un premiu castigat, nu un produs platit) :)

    http://www.glorybox.ro/2011/06/25/despre-pachetul-medsana-nutricare/

    Reply  
  35. August 28, 2011

    Tudor

    In blogosfera romaneasca se scriu foarte putine articole publicitare in baza unui studiu personal al bloggerului. Motivele sunt multe – pornind de la pretul scazut oferit de client pentru articol si pana la numarul de cititori estimati ai articolului respectiv.

    Personal, mi-am pastrat o doza de rezerva cand am citit despre anumite produse in blogosfera, dar nu am ezitat sa scriu pe blog despre teparii din concursurile online in baza unor dovezi culese de mine.

    Reply  
  36. November 6, 2011

    Tiberiu Cazacioc

    Cred ca nici o recomandare din blog (produse, servicii) nu poate fi tratata ca fiind absoluta, ca fiind perfecta, ca fiind superlativul, ca rezolvand nevoile si necesitatile si fanteziile unui consumator sau a unui grup de consumatori. Recomandarea este relativa. De aceea nu are sens ca cineva sa cumpere un LCD recomandat intr-un blog si apoi sa revina sa spuna ca nu i-a satisfacut asteptarile. Si apoi ce? Money back guarantee? La urma urmei asta se poate aplica oricarei reclame din Romania care promite ba fericirea din produse de curatat, vesnica, ba un tranzit intestinal de vis, ba un par precum al Olgai Chirilenco. Pentru orice recomandare de achizitie, exista cateva alternative, cel putin. Este valabil acest rationament pentru FCMG, pentru bunuri de folosinta indelungata, pentru servicii. Pentru orice nevoie exista de la cateva la zeci sau sute alternative. Iar pe segmente de produs, de exemplu, exista nenumarate variatii, pe gusturile fiecaruia. Ca de exemplu la feature phones sau la smartphones. Nu mai vorbim de autoturisme. Orice produs este imperfect, are atat avantaje cat si dezavantaje, deci nu te poti intoarce la cel care l-a recomandat, pe bune. Cuiva ii place un televizor si il recomanda, cuiva nu, si cumpara alt model. In alta ordine de idei, cand este vorba de recomandari de produse si de servicii, mai propice ar fi un site de review-uri, de testari, pe de-a-ntregul. Adica nisare. Cand un blogger, din cand in cand recomanda ceva, asta rupand ritmul si calitatea scrierilor sale despre un anume tip de subiecte, brusc scriind despre un LCD, probabil ca o parte din public se enerveaza si gaseste probleme. Apropo, la ce nu avem alternativa de piata sunt serviciile publice, nu putem sa alegem altele, ca nu ni se da voie. Ne-am pricopsit cu un anumit sistem institutional fiscal, ala e. Nu imi pot schimba administratia fiscala decat daca aleg o tara cu mecanisme publice mai bine puse la punct.

    Reply  
  37. March 2, 2012

    cuibus

    Etic ar fi sa specifice bloggeri care e articol paltit si care reprezinta opinia lui despre un produs/serviciu..asa cum se intampla la alte genuri de promovare pe tv, radio etc..

    De unde stiu eu ca un post despre un telefon e real sau la comanda..
    Nu sunt contra acestor posturi, dar ar trebui delimitate totusi pentru a nu face un ghiveci.

    Reply  

Leave a comment

Click here to cancel reply.

  1. Despre monetizarea blogului meu | iusu.ro08-24-11
  2. Ce te-am indemnat sa cumperi? | Tomata cu scufita08-25-11
  3. Campanii de promovare pe bloguri « Madpenguin10-10-11
  4. Blogging: Promovare cu bloggeri în 201202-28-12

Caută pe blog

Vă recomand



Găzduire web

Comentarii recente

    coco eu as vrea sa scoata jocurile alea aiurite…si sa bage niste skinuri …pentru personalizare…nu...
    Dani Doamne,cate vorbe,motivatii,idei,sisteme si etc de a te lasa de fumat.Airea tot! Tot ce ai nevoie este...
    Catalin In continuare eu nu cred in orginalitatea produselor de la Fashion Days .Defapt ca sa fiu mai concis si...
    sorin Si tu te bucuri de performantele unui 1100D?:)
    Adrian Wow, asta e chiar big deal. Multa bafta si multa inspiratie sa ai!

Disclaimer

În prezent sunt Social Media Manager la BCR. Menţionez, însă, că opiniile exprimate pe acest blog nu au legătură şi nu reprezintă punctele de vedere ale organizaţiei(companiei) din care fac parte.

Sustin si recomand

  • Am doar 18 ani
  • Avem blog
  • Blog18
  • Bookblog
  • Club de Carte
  • Cristian Matache
  • Fotografie de nunta
  • Laptop News
  • Lecturi urbane
  • Oraşul animalelor
  • Pranzul din caserola
  • Revvnation
  • Soup Nights

Colaboratori / Resurse

  • Evensys
  • GMP Advertising/PR
  • Graffiti PR
  • McCann PR
  • Oxygen PR
  • Premium PR
  • Revista BIZ
  • Rogalski Grigoriu
  • SmartPoint PR
  • Spada Digital
  • The Practice

Sub capota blogului

  • Akismet
  • Documentation
  • FamFam Icons
  • Feedburner
  • jQuery
  • Plugins
  • Reteaua Blog20
  • Themes
  • WooFunction icons
  • xServers Hosting
  • Prima pagină
  • Despre mine
  • Arhive lunare
  • Fă-ţi un blog
  • Contactează-mă

Copyright © 2011 - Alexandru Negrea - Toate drepturile rezervate | Browse Happy