Realitatea tristă din terenul utilizatorilor de Facebook

Pe 25 aprilie 2015, în Nepal a avut loc un cutremur în urma căruia au murit peste 9000 de oameni. Pe 12 mai 2015, o replică a cutremurului din aprilie mai omoară alte câteva sute de oameni. Plus zeci de mii de răniţi şi localităti întregi distruse.

Tot în aprilie, Facebook implementează un modul simplu de donaţii pentru victimele cutremurului (fără să perceapă comisioane de orice fel). Cinci luni mai târziu, iată şi cifrele:

  • 770,000 utilizatori de Facebook au donat aproximativ 15 milioane de dolari. Asta înseamnă o medie de 19$/utilizator.
  • doar 0,05% dintre utilizatorii de Facebook, la nivel global, au donat pentru victimele din Nepal. Sunt 1,49 miliarde de conturi active în reţea, au donat doar 770,000.
  • Facebook a donat încă 2 milioane de dolari, suma finală ajungând astfel la 17 milioane de dolari, bani despre care poţi afla mai multe aici.
  • Concluzia acestui articol e că aproximativ 1,48 miliarde de oameni, utilizatori activi pe Facebook, care au primit notificarea de donaţie, nu au putut sau nu au vrut să doneze măcar câte 1$ pentru victimele cutremurului din Nepal, prin metoda pusă la dispoziţie de Facebook.

    Nu ştiu ce să spun mai mult de atât.

    Foto via Shutterstock

    Publicat de

    Alexandru Negrea

    Fondator și trainer la Social Smarts, platformă de cursuri intensive pentru dezvoltarea abilităţilor sociale.

    6 comentarii la „Realitatea tristă din terenul utilizatorilor de Facebook”

    1. A fost un dezastru natural produs de nimeni altul decat cel care ti-a dat viata, asa a fost sa fie, destinul/roata vietii.

      Care e scopul donarii daca toti au murit?

      Daca tu mori dintr-o cauza naturala crezi ca va dona cineva ceva pentru tine?

      Facebook este o retea de socializare, cunoastere si mai nou reclame. Crezi ca „tot ce zboara se mananca?” = Tot ce se scrie despre banii donati sunt folositi intr-un scop umanitar? Think again, suntem manipulati din orice punct de vedere, fie el printr-o lege impusa sau chiar o reclama care profita dintr-un dezastru descris de tine.

      Chiar crezi ca Facebook a donat 2 milioane de dolari? De unde stii ca respectivii „donatori” nu au strans chiar si ceilalti bani de care marea retea de socializare se lauda ca ia donat?

      Stop living a virtual world about mass-media and every bullshit that’s written on the network and disconnect yourself, open your eyes!

    2. Ideea era să donezi pentru oamenii care au rămas fără case, pentru răniţi. Nu trebuie să iei lucrurile atât de personal, e o statistică din care poţi trage o concluzie subiectivă. Aş fi curios să aflu pe ce îţi bazezi aceste teorii ale conspiraţiei.

    3. Ceva imi spune ca tu ai luat lucrurile personal de indata ce ai donat si ti-ai facut astfel de calcule. Am gasit un articol online pe romania libera conform caruia 300 de copii mor de foame in fiecare ora, deci 7200 copii pe zi. Ce zici de treaba asta? Mi se pare de kkt cum ne unim la chestii din astea mediatizate, dupa care revenim linistiti la lucrurile obisnuite care ne tin de cald in viata de zi cu zi.

    Comentariile sunt închise.